Veelgestelde vragen
Mijn IVAGO
Wat kan ik allemaal doen op 'Mijn IVAGO'?
Met het elektronische loket van IVAGO heb je 24 uur op 24 toegang tot je persoonlijk klantendossier.
- Je kan al je persoonlijke gegevens bekijken (bv. saldo voor je containers, gratis aanbiedingen voor het recyclagepark …),
- Je kan je verbruik vergelijken met andere Gentenaren of Destelbergenaren.
- Een aanrekening eenvoudig online betalen of downloaden.
- Heb je je aanrekening voortaan liever digitaal, dan kan je dit zelf aanduiden in het e-loket en het juiste e-mailadres doorgeven.
- Wil je een andere container, een grofvuilophaling boeken of een Sorteerpuntkaart aanvragen? Ook dat kan doe je makkelijk via Mijn IVAGO.
Hoe en waarom activeer ik 'Mijn IVAGO'?
Wil je weten hoe je 'Mijn IVAGO' gebruikt? We leggen je het graag uit met ons instructiefilmpje.
Hoe kan ik me aanmelden op 'Mijn IVAGO'?
Je aanmelden is eenvoudig.
- Ga naar Mijn IVAGO en klik op ‘Maak een account aan’.
- Geef je e-mailadres in en bepaal je wachtwoord.
- De eerste keer vragen we je ook je eID in te lezen zodat we je klantendossier kunnen ophalen.
Heb je geen eID-reader? Dan kan je ook met itsme of token aan de slag.
Ik ben aangemeld op 'Mijn IVAGO', maar ik krijg steeds de boodschap 'Geen klantgegevens'.
Verifieer in de bovenste grijze balk of particulier in het vet staat. In diezelfde balk vind je ook het veld ‘Kies mijn adres’. Klik hierop en selecteer jouw adres. Je wordt direct doorverwezen naar het dashboard met jouw gegevens.
Ik probeer me aan te melden, maar krijg steeds de boodschap 'We vinden geen account met dit e-mailadres'.
Er bestaat nog geen account met je e-mailadres.
Onderstaande stappen helpen je om een account aan te maken.
1. Ga naar 'Mijn IVAGO' en klik op ‘Maak een account aan’.
2. Vul in de velden je e-mailadres en wachtwoord in. Vink de Gebruikersvoorwaarden aan en klik op de knop ‘Inschrijven’.
3. Er verschijnt een bevestiging dat de registratie gelukt is.
4. We vragen eenmalig om je te identificeren. Dit kan door je eID, itsme of je token te gebruiken.
Op basis van je persoonsgegevens halen we je klantgegevens op.
Ik probeer me aan te melden, maar krijg steeds de boodschap 'De combinatie van het e-mailadres en wachtwoord is niet correct'.
Er bestaat al een account met jouw e-mailadres. Waarschijnlijk geef je een fout wachtwoord in.
Tip: Houd rekening met hoofdletters.
Je kan een nieuw wachtwoord instellen door onderstaande stappen uit te voeren.
- Ga naar 'Mijn IVAGO' en klik op "Wachtwoord vergeten?".
- Vul in de velden je e-mailadres in en klik op de knop ‘Indienen’.
- Je ontvangt een e-mail in je mailbox met instructies.
Controleer zeker ook je folder met spam of ongewenste mails. - Open de e-mail en klik op de link in de e-mail.
- De website opent opnieuw. Geef je nieuw wachtwoord in beide velden in en klik op ‘Opslaan en aanmelden als’.
- Je bent nu aangemeld op 'Mijn IVAGO'.
- Verschijnt de melding ‘Er zijn geen klantgegevens gevonden', klik dan bovenaan op ‘Kies een adres’ en selecteer je adres.
Welke formulieren kan ik invullen op 'Mijn IVAGO'?
Wil je snel een antwoord op je aanvraag, vul dan het juiste formulier in op Mijn IVAGO.
Je kan kiezen uit onderstaande formulieren:
Waar kan ik mijn saldo raadplegen?
Je kan je saldo, ledigingen en betalingen op de voet volgen via Mijn IVAGO. Meld je aan en klik in het menu op 'Mijn verbruik'.
Waar kan ik zien of ik mijn aanrekening betaald heb?
Je kan je betalingen, saldo, ledigingen op de voet volgen via Mijn IVAGO.
Waar kan ik dit exact vinden?
- Meld je aan op 'Mijn IVAGO'.
- Ga naar 'Mijn verbruik'.
- Kies voor het tabblad 'Documenten'.
- Er verschijnt een overzicht met al je aanrekeningen en de betaalstatus.
Is je aanrekening nog niet betaald? Geen probleem, betaal ze direct online.
Hoe betaal ik mijn aanrekening online ?
Je kan je aanrekening makkelijk online betalen. Volg hiervoor onderstaande stappen:
- Meld je aan op 'Mijn IVAGO'.
- Ga naar 'Mijn verbruik'.
- Kies voor het tabblad 'Documenten'.
- Er verschijnt een overzicht met al je aanrekeningen en de betaalstatus.
- Klik op 'Betaal nu'.
- De aanrekening opent. Boven de aanrekening verschijnen de betaalmogelijkheden (Bancontact, Maestro, KBC of CBC). Kies de gewenste betaalmogelijkheid.
- Een veilige betaallink verschijnt. Volg de instructies op het scherm om de betaling te voltooien.
- Nadat de betaling voltooid, laad je het overzicht 'Documenten' best opnieuw in. Dit kan door in je browser op refresh te klikken. De status van je aanrekening staat nu op betaald.
Facturen van het recyclagepark kan je momenteel nog niet online betalen. We werken er aan om dit ook mogelijk te maken, maar nog even geduld.
Kan ik ook de gegevens van mijn ouders raadplegen?
Ja, dat kan. Je kan hun adres ook koppelen aan je gebruiker door eenmalig hun eID in te lezen.
Als je al een gebruiker (e-mailadres en wachtwoord) hebt op ons e-loket, meld je dan aan en klik in het menu op Gegevens. Helemaal onderaan deze pagina vind je een knop om je eID uit te lezen.
Ik voegde in 'Mijn IVAGO' ook het klantendossier van mijn ouders toe, maar wil dit verwijderen. Is dit mogelijk?
Je kan een klantendossier zonder probleem verwijderen uit 'Mijn IVAGO'. Hierdoor zijn de gegevens van deze klant niet langer zichtbaar voor jou.
Volg hiervoor onderstaande stappen.
- Meld je aan op Mijn IVAGO.
- Kies in de dropdown in de bovenste grijze balk het adres dat je wil verwijderen.
- Ga naar 'Gegevens'.
- Op het scherm verschijnt de naam, adres en klantnummer dat je wil verwijderen.
- Rechts zie je de link 'Klant ontkoppelen'. Klik op deze link.
- We vragen om nog eens te bevestigen. Doe dit door op de knop 'Bevestig' te klikken.
- Het adres is verwijderd uit 'Mijn IVAGO'.