IVAGO - Callcenter

Veelgestelde vragen

8 resultaten gevonden

Ophaling

Mijn container is niet leeggemaakt en er hangt een "label" aan. Wat is er aan de hand?

Onze medewerkers hangen een label aan je container wanneer deze niet geledigd kon worden. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

 

Hoe vaak worden de containers geledigd?

We komen elke week langs, maar wisselen af tussen de containers. De ene week komen we je restafval ophalen, de andere week nemen we je gft mee. De juiste data vind je op de ophaalkalender. Geef je adres in en de juiste ophaaldata komen automatisch tevoorschijn. 

De computer weigert de lediging van mijn afvalcontainer. Kent de milieuwerker de oorzaak van deze foutmelding?

Neen. Het kan zowel gaan om een defect aan de elektronische gegevensdrager als om onvoldoende krediet op je rekening. De milieuwerker kan dit echter niet opmaken uit de boodschap die op de display van de boordcomputer verschijnt. Indien dit gebeurt, laten we een kaartje van niet-lediging achter aan je container.

Om het probleem van de niet-lediging op te lossen, vragen we je om ons te contacteren.

Wanneer ontvang ik de papieren ophaalkalender?

Elke inwoner van Gent en Destelbergen ontvangt eenmaal per jaar de ophaalkalender. In Destelbergen is dit in december. In Gent gebeurt dit in februari. 

Ben je pas verhuisd? Vraag dan je papieren ophaalkalender aan via het contactformulier. Je kan natuurlijk ook voor een milieuvriendelijke oplossing kiezen en de kalender online raadplegen of de Recyle-app downloaden. 

 

Hoe vraag ik een papieren ophaalkalender aan?

Je kan een papieren ophaalkalender aanvragen via het contactformulier.

Wist je dat we ook een meer milieuvriendelijke oplossingen bieden? Overweeg om je ophaalkalender online te raadplegen of download de Recyle-app. 

Mijn container is niet opgehaald. Waar kan ik dit melden?

Hangt er geen label aan je container met een reden waarom er geen ophaling was, dan ondernemen we graag snel actie bij een niet-ophaling.

Stap 1 -  Controleer 

  • ... je ophaalkalender voor de juiste ophaaldag. Dat kan op de online ophaalkalender
  • ... of je afval op het juiste moment buiten stond. Onze ploegen halen afval op tussen 7 en 17 uur. Plaats je afval dus steeds voor 7 uur buiten. Het exacte uur van ophaling kan verschillen van week tot week. 
  • ... de nieuwsberichten op onze website en sociale media. Indien er grote problemen zijn dan melden we dit. 

 

Stap 2 - Bied je afval opnieuw aan
Bij structurele problemen (pannes, wegenwerken, file ...) proberen we binnen de twee dagen opnieuw langs te komen.

  • Plaats je afval de volgende dag opnieuw buiten voor 7 uur. 
    Opgelet: Als je afval niet opgehaald werd op dinsdag, plaats je afval dan pas terug buiten op donderdag. Op woensdag doen we geen afval ophalingen. 
  • Haalden we je afval niet op binnen twee dagen, dan bied je je afval aan bij de eerste volgende ophaling. 
     

Met selectieve afvalsoorten (papier/karton en glas) kan je ook terecht op het recyclagepark. 

Voor niet-ophalingen kan je ons enkel telefonisch (09 240 81 11) contacteren.

Mag ik extra zakken naast mijn container zetten als ik een feestje geef of als ik eenmalig extra veel afval heb?

Neen, een of meerdere zakken naast je container plaatsen, is niet toegestaan!

In Gent kan je gebruikmaken van onze comfortdienst. We komen dan het extra afval op aanvraag bij je thuis ophalen. Lees hier hoe dit in zijn werk gaat en hoe je een aanvraag indient.

In Heusden en Destelbergen kan je zakken met stickers aankopen op de gemeente. Meer info en de tarieven vind je hier.

Moet het deksel van mijn container volledig toe zijn?

Ja. Als het deksel open staat, geef je niet alleen een groter volume afval mee dan waarvoor je een retributie betaalt, het zorgt ook voor technische problemen bij het laden van de containers.