IVAGO - Callcenter

Veelgestelde vragen

9 resultaten gevonden

Ophaling

Mijn container is niet leeggemaakt en er hangt een "label" aan. Wat is er aan de hand?

Onze medewerker hangt een label wanneer je container niet kon leeggemaakt worden. Misschien weigerde de computer je container omdat de chip defect is of omdat er niet voldoende saldo op je IVAGO-rekening staat. Contacteer IVAGO voor meer informatie.

Hoe vaak worden de containers geledigd?

We komen elke week langs, maar wisselen af tussen de containers. De ene week komen we je restafval ophalen, de andere week nemen we je gft mee. De juiste data vind je op de ophaalkalender. 

Wat als mijn afval niet opgehaald is? (Er hangt geen sticker of label aan mijn zak of container)

Plaats je afval de volgende dag opnieuw buiten en verwittig IVAGO. De dag nadien probeert IVAGO de problemen van de vorige dag op te lossen. Opgelet, als je afval niet opgehaald werd op dinsdag, plaats je afval dan pas terug buiten op donderdag. Op woensdag wordt geen afval opgehaald. 

Met selectieve fracties (pmd, papier/karton en glas) kan je ook terecht op het recyclagepark. 

de computer weigert de lediging van mijn afvalcontainer. Kent de milieuwerker de reden waarom dit gebeurt?

Neen. Het kan zowel gaan om een defect aan de elektronische gegevensdrager als om onvoldoende krediet op je rekening. De milieuwerker kan dit echter niet opmaken uit de boodschap die op de display van de boordcomputer verschijnt. De milieuwerker laat een kaartje van niet-lediging achter aan uw container. Om het probleem van de niet-lediging op te lossen, neem je contact op met IVAGO.

Mijn container is niet leeggemaakt en er hangt een “label” aan. Wat is er aan de hand?

Onze medewerker hangt een label wanneer je container niet kon leeggemaakt worden. Misschien weigerde de computer je container omdat de chip defect is of omdat er niet voldoende saldo op je IVAGO-rekening staat. Contacteer IVAGO voor meer informatie.

De computer weigert de ophaling van mijn afvalcontainer. Kent de milieuwerker de reden waarom dit gebeurt?

Neen. Het kan zowel gaan om een defect aan de elektronische gegevensdrager als om onvoldoende krediet op je rekening. De milieuwerker kan dit echter niet opmaken uit de boodschap die op de display van de boordcomputer verschijnt. De milieuwerker laat een kaartje van niet-lediging achter aan uw container. Om het probleem van de niet-lediging op te lossen, neem je contact op met IVAGO.

Mag ik extra zakken naast mijn container zetten als ik een feestje geef?

Een zak naast de container plaatsen kan niet.

Je kan eventueel gebruikmaken van de comfortdienst van IVAGO: we komen dan het extra afval op aanvraag bij je thuis ophalen. Je maakt hiervoor een afspraak met IVAGO op het nummer 09 240 81 11 of via dit formulier. De hoeveelheid is beperkt tot 240 liter. Dat komt overeen met 4 gewone huisvuilzakken (geen IVAGO-zakken) met een inhoud van 60 l. 

In Heusden en Destelbergen kan je zakken met stickers aankopen op de gemeente. Je plaatst ze naast de container op de ophaaldag.

LINK COMFORT / ZAKKEN DB + H / AFVAL BEPERKEN

Ik heb éénmalig extra veel afval en mijn container is vol, moet ik dan wachten tot de volgende ophaling?

Neen, je hoeft niet te wachten. Als je uitzonderlijk meer restafval hebt, dan wat je normaal mag meegeven, dan kan je gebruik maken van de comfortdienst van IVAGO.

In Heusden en Destelbergen kan je zakken met stickers aankopen op de gemeente. Je plaatst ze naast de container op de ophaaldag.

LINK COMFORT / AFVAL BEPERKEN

Moet het deksel van mijn container volledig toe zijn?

Ja. Als het deksel open staat, geef je niet alleen een groter volume afval mee dan waarvoor je een retributie betaalt, het zorgt ook voor technische problemen bij het laden van de containers.