IVAGO - Callcenter

Veelgestelde vragen

2 resultaten gevonden

Ophaling

Mijn container is niet opgehaald. Waar kan ik dit melden?

Hangt er geen label aan je container met een reden waarom er geen ophaling was, dan ondernemen we graag snel actie bij een niet-ophaling.

Stap 1 -  Controleer 

  • ... je ophaalkalender voor de juiste ophaaldag. Dat kan op de online ophaalkalender
  • ... of je afval op het juiste moment buiten stond. Onze ploegen halen afval op tussen 7 en 17 uur. Plaats je afval dus steeds voor 7 uur buiten. Het exacte uur van ophaling kan verschillen van week tot week. 
  • ... de nieuwsberichten op onze website en sociale media. Indien er grote problemen zijn dan melden we dit. 

 

Stap 2 - Bied je afval opnieuw aan
Bij structurele problemen (pannes, wegenwerken, file ...) proberen we binnen de twee dagen opnieuw langs te komen.

  • Plaats je afval de volgende dag opnieuw buiten voor 7 uur. 
    Opgelet: Als je afval niet opgehaald werd op dinsdag, plaats je afval dan pas terug buiten op donderdag. Op woensdag doen we geen afval ophalingen. 
  • Haalden we je afval niet op binnen twee dagen, dan bied je je afval aan bij de eerste volgende ophaling. 
     

Met selectieve afvalsoorten (papier/karton en glas) kan je ook terecht op het recyclagepark. 

Voor niet-ophalingen kan je ons enkel telefonisch (09 240 81 11) contacteren.

Moet het deksel van mijn container volledig toe zijn?

Ja. Als het deksel open staat, geef je niet alleen een groter volume afval mee dan waarvoor je een retributie betaalt, het zorgt ook voor technische problemen bij het laden van de containers.